Veelgestelde vragen

Inloggen

1. Hoe krijg ik toegang tot de portal van AB Werkt?

Heb je je ingeschreven via de website, dan heb je een inlog aangemaakt. Dat is je mailadres en een uniek wachtwoord. Ben je op een andere manier bij ons terecht gekomen, en ga je voor ons aan het werk, dan maken wij voor jou een inlog aan. Wij informeren je dan hoe dat werkt.

2. Hoe kan ik inloggen?

Ga naar www.ab-werkt.nl/inloggen. Dan wijst de procedure zich vanzelf. Klik hier voor een uitgebreide beschrijving.

3. Ik heb geen wachtwoord. Wat moet ik doen?

Ga naar www.ab-werkt.nl/inloggen en voer je mailadres in. Klik op 'wachtwoord vergeten'. Je krijgt vervolgens in je mailbox een tijdelijke link om in te loggen. Klik hier op en je bent ingelogd. Let er op dat je dan direct een eigen wachtwoord aanmaakt. De link die we je toesturen is maar 5 dagen geldig.

4. Ik ga voor AB Werkt aan het werk. Hoe krijg ik een inlog?

Ga je voor ons aan het werk, en je had nog geen inlog, dan maken wij die voor je aan. Je mailadres is dan je inlog. Je kunt zelf een wachtwoord aanmaken door op 'wachtwoord vergeten' te klikken. Je krijgt dan een link gestuurd naar je mailadres. Vervolgens kun je deze zelf wijzigen.

5. Ik heb me ingeschreven met een ander mailadres. Kan ik dat veranderen?

Ja, dat kan. Log in met het mailadres waarmee je je je hebt ingeschreven. Vervolgens kun je op de portal je mailadres wijzigen. LET OP: Je weblogin gebruikersnaam verandert niet automatisch mee. Als je deze ook wilt wijzigen in je nieuwe mailadres of een hele andere gebruikersnaam dan kan dit ook op de portal.
De weblogin gebruikersnaam is het bij ons bekende mailadres tenzij je je web login zelf wijzigt op de portal in een andere gebruikersnaam. Je mailadres kan je ook zelf wijzigen op de portal.

6. Ik kan niet meer inloggen. Wat moet ik doen ?

Check of je op de juiste website bent: www.ab-werkt.nl. Controleer of je de website goed hebt gespeld. Klik op 'inloggen' en vul je emailadres en wachtwoord in. Controleer of je je mailadres goed hebt ingevuld en er geen spelfouten in zitten. Heb je je wachtwoord vergeten, dan kun je een nieuwe aanvragen. Kun je dan nog niet inloggen, neem dan contact op met je accountmanager.

Mijn gegevens

1. Ik ben verhuisd. Wat moet ik doen?

Stuur een mail aan je accountmanager met je nieuwe adres. Wij zorgen dat het dan aangepast wordt in de portal.

2. Ik heb een nieuw telefoonnummer. Wat moet ik doen?

Je kunt in jouw persoonlijke portal je telefoonnummer zelf aanpassen. Let er s.v.p. op dat je het telefoonnummer goed invult.

3. Ik heb een ander bankrekeningnummer. Wat moet ik doen?

Stuur een mail aan je accountmanager met je nieuwe bankrekeningnummer. Wij zorgen dat het dan verwerkt wordt in onze administratie en op de persoonlijke portal.

4. Mijn bankgegevens staan niet op mijn naam. Mag dat?

Nee, de rekening moet op jouw eigen naam staan. Anders kunnen we je salaris niet overmaken. Een en/of rekening mag wel.

5. Ik ben van zorgverzekeraar veranderd. Wat moet ik doen?

Je kunt dit eenvoudig aanpassen in jouw persoonlijke portal.

Tekenen van contract

1. Ik heb een mail van AB Werkt gekregen dat mijn contract klaar staat. Wat moet ik doen?

Klik op de link die in je mail staat. Dan wijst de procedure zich vanzelf. Klik hier voor een uitgebreide beschrijving.

2. De gegevens in mijn contract kloppen niet. Wat moet ik doen?

Keur je contract af door op 'afwijzen' te klikken, geef wel de reden van afkeur op in het daarvoor bedoelde tekstvak. Je contactpersoon neemt daarna z.s.m. contact met je op. Dan kunnen we aanpassingen doorvoeren. Dat is belangrijk, want zonder een getekend contract kunnen we jou geen salaris betalen.

3. Krijg ik een kopie van het contract?

Op jouw persoonlijke portal staan al je persoonlijke documenten. Hier vind je ook je getekende contract(en). Deze blijven voor jou beschikbaar. Je kunt deze downloaden en printen als je dat wilt.

4. Ik krijg geen verificatiecode op mijn mobiele telefoon. Wat doe ik nu?

Check bij jouw persoonlijke gegevens of de gegevens van je mobiele telefoon correct zijn ingevoerd. Lukt het dan nog niet, neem dan contact op met je contactpersoon bij AB Werkt.

Mijn salarisstrook

1. Ik krijg geen salarisstrook. Wat nu?

Als je voor ons werkt, zetten wij je salarisstroken voor je klaar op je persoonlijke pagina in de portal. Deze vind je onder 'Mijn salarisdocumenten' en dan onder 'loonstroken'

2. Wanneer wordt de salarisstrook op mijn persoonlijke pagina geplaatst?

Enkele dagen nadat je je salaris hebt ontvangen plaatsen we deze op je portal.

3. Mijn salarisstrook staat niet op mijn persoonlijke pagina. Hoe kan dat?

Je ontvangt pas een salarisstrook als je voor ons gewerkt hebt. Deze zetten we enkele dagen nadat je je salaris hebt ontvangen voor je klaar.

4. Ik heb vragen over mijn salarisstrook. Waar vind ik meer informatie?

Op www.ab-werkt.nl/loonstrook vind je een duidelijke uitleg van alle begrippen op je salarisstrook.

5. Ik heb geen internet tot mijn beschikking. Hoe kan ik toch aan mijn salarisstrook en jaaropgave komen?

Onze maatschappij wordt steeds meer digitaal. Heb je zelf nog geen internet, dan is dit het moment om dat te overwegen. Dat kun je al met eenvoudige smartphone en een datakaart. Ook bieden bibliotheken en vele openbare voorzieningen inmiddels Wifi waardoor je makkelijk op internet kunt komen.

7. Waar vind ik mijn jaaropgave?

Tot 2016 stuurden wij je per mail de jaaropgave. Vanaf 2017 vind je je jaaropgave op je persoonlijke pagina op de portal, bij/onder Mijn salarisdocumenten en dan onder Jaaropgaves. De jaaropgave van het voorgaande jaar staat uiterlijk op 1 februari voor je klaar.

8. Ik heb een andere vraag. Waar kan ik terecht?

Neem dan contact op met je contactpersoon bij AB Werkt.